Homepage Forums Algemeen VNMG Country Kit Release VNMG Country Kit

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  mike1961 2 maanden, 4 weken geleden.

• Auteur

jvandewiel
    Moderator

Vandaag is Versie 1.0 van de VNMG Country kit voor OpenRoads Designer uitgekomen. We zijn benieuwd naar jullie eerste bevindingen dus deel die hier vooral!

mike1961
    Bijdrager

Ik heb de VNMG countrykit op 26-6-2020 gedownload en volgens de bijliggende info in de pdf geinstalleerd.
    Het eerste wat me opvalt is dat ik al mijn templates die met de vorige NLCS instellingen heb gemaakt weer mag aanpassen aan lijntypes en componenten. Ik hoop dat dit in de toekomst niet meer nodig is.
    Ik heb bestaande assentekeningen geopend met de nieuwe workspace en workset, De annotatie van de assen gaat goed. De feature definition moet ik wel handmatig aanpassen naar de gewenste astype. Hierna worden de assen afhankelijk van het type as in 3 kleuren getekend.
    Export naar ACAD ziet er goed uit. Wat me opvalt is dat de assen in ACAD in een enkele kleur worden weergegeven en niet met de kleur ‘by layer’.
    Daarna geprobeerd een lengteprofiel te maken.
    Dat lukt me (nog) niet.
    Drawing seed kan ik niet selecteren. Er is geen keuze.
    Bij het venster create drawing kan ik ook geen drawing seed selecteren. Bij ‘Seed model’ staat rood ingevuld: Seed2D-Metric drawing.dgn, 2D Metric
    Ik kan verder geen zaken instellen zodat de OK button actief wordt.
    Hier houdt het voor mij op qua tekenen van lengteprofiel.
    Dat is inmiddels wel een showstopper binnen projecten.
    Heeft iemand een tip of werkwijze hoe ik dat lengteprofiel weg goed krijg getekend?

Nu de test met corridors en dwarsprofielen.
    Corridor is verb weg met twee stroken met berm en talud. Dit ziet er goed uit. (Templates wel moeten aanpassen).
    Maken dwarsprofielen. Dit ziet er goed uit. Evt in de toekomst nog een matenbalk boven het profiel?
    Export naar ACAD: de files met bijv “150.000 [sheet].dwg” geven alleen een kader en zijn verder leeg. (Links is wel een bolletje te zen met de profielnummers/metrering.
    tekeningen met bijv. “150.000.dwg” geven het dwarsprofiel weer maar hier zit het complete 3D model inclusief de placed boundary’s. Als ik de bijbehorende lagen of xref uit zet dan blijft er alleen de matenbalk en de maatvoering van hety profiel over. Het profiel zelf is dan ook weg.

Dit is het voor nu.

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.

mike1961
    Bijdrager

Nog wat extra bijlagen

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
[ssba-buttons]

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.