Homepage Forums SIG – Software vragen OpenRoads Aanmaken nieuwe componenten voor in templates

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jortegaa3289 2 jaren geleden.

• Auteur

mike1961
    Bijdrager

Bij het maken van templates zijn nu een beperkt aantal components mogelijk. (Bijv. comp-nw-asfalt).
    Nu wil ik nieuwe components toevoegen met de daarbij behorende kleur. (bijv. comp-nw-rood-asfalt)
    Ook moet deze bij hoeveelhedenberekeningen onder dezelfde naam terug komen.
    Weet iemand hoe dit moet worden aangepakt?

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.

jvandewiel
    Moderator

Kies in het menu “Element” de optie “Element Template”

-> zie afbeelding 1

Kies dan de tekening waarin je het element wilt toevoegen. Alleen die met het blauwe symbool kunnen gekozen worden (dus in dit geval draw.dgn). Voeg dan een nieuwe template of eerst eventueel een template group toe. Als je voor je component een eigen laagnaam wilt gebruiken die nog niet gemaakt is zal je deze eerst moeten aanmaken. Hier moet dan ook de eventueel gewenste Material gekozen.

Kies in het menu “File” de optie “Project Explorer”

-> zie afbeelding 2

In de betreffende tekening maak je bij de Feature Definition een nieuwe Feature Definition (rechter muistoets), van het type Surface feature.

Open de properties van de nieuwe feature definition.

-> zie afbeelding 3

Vul daar de Volume Option in (de fase van het project) en de Element Templates die je net aangemaakt hebt.

In je template kan je nu de nieuw gemaakte feature definition gebruiken:

-> zie afbeelding 4

Bijlagen:

mike1961
    Bijdrager

OK dat is duidelijk.
    Maar nu wil ik het zo hebben dat ik het in de standaard Element_Templates_NLCS.dgnlib kan opslaan.
    En ook dat het in een nieuw level komt te staan.
    Dan kan ik die nieuwe components bij elke tekening gebruiken.

Bijlagen:

jvandewiel
    Moderator

Hey Mike,

Dan kun je dus het beste Element_Templates_NLCS.dgnlib open in microstation ofzo en dan de aanpassingen doorvoeren en opslaan in het bestand.

Laat maar weten als het wel of niet lukt!

jortegaa3289
    Bijdrager

Thanks for sharing this information, I want to read more things about it!

[ssba-buttons]

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.